TULEVIA TAPAHTUMIA


keskiviikko 24. huhtikuuta 2013

Valtakunnallinen koiranpäivä

Tänään vietämme valtakunnallista koiranpäivää :) 
Nyt jos koskaan on hyvä hetki pysähtyä ja miettiä oman koiran tarkoitusta. Harrastuskaveri, kotikoira, showkoira, puhdasrotuinen koira, sekarotuinen koira - kaikki he ovat yhtä rakkaita. 
Tänään on hyvä syy antaa lemmikillesi yksi ylimääräinen namupala :)


KOIRAN RUKOUS

Kunnioitettu omistajani, kohtele minua lempeydellä, 
sillä kukaan ei ole sinulle kiitollisempi kuin minun uskollinen sydämeni.
Älä katkaise luonnettani kepillä, vaikka nuolisinkin kättäsi lyöntien välillä. Lempeytesi ja kärsivällisyytesi opettaa minua tekemään asioita paljon nopeammin ja tehokkaammin.
Puhu minulle usein, sillä sinun äänesi on minulle maailman tärkein ääni minkä koskaan olen kuullut, kuten varmasti olet myös huomannut hännän heilumisestani ja iloisesta haukustani kuullessani askeleesi.
Kun ilma on kylmä ja märkä, ota minut sisälle, sillä olen lemmikkisi, 
en enää villieläin, joka on tottunut kylmään ja märkään. 
En pyydä muuta kuin maata jalkojesi juuressa palvoen läheisyyttäsi. 
Vaikka sinulla ei olisi kotiakaan, mieluummin seuraisin sinua jään ja tuiskun läpi, 
kuin makaisin pehmeällä patjalla, olet jumalani ja minä uskollinen palvojasi.
Pidä kupissani aina puhdasta vettä, sillä vaikka osaan tulla luoksesi, en osaa kertoa janostani.
Anna minulle terveellistä, hyvää ruokaa, jotta pysyn terveenä, voin leikkiä, juosta, kilpailla, metsästää ja toteuttaa käskyjäsi, seurata vierelläsi ja pysyä valppaana ja vahvana puolustamaan sinua hengelläni, kun sinä olet uhattuna.
Ja, hyvä valtiaani, jos jumala niin haluaa ja terveyteni minut jättää, älä hylkää minua vaan pidä minua sylissäsi, hyväile lempeillä käsilläsi väsynyttä palvelijaasi ja laita minut armeliaaseen ikuiseen lepoon.
 Ja minä lähden luottaen, - tietäen viimeiseen hengenvetooni saakka – 
kohtaloni olleen aina turvallinen sinun vallassasi.

(Beth Norman Harris)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti